18. januar 2013

Ankomst til Conakry, Guinea.

Lørdag d. 12 januar
Vækkeuret ringede kl 04.00 i Valby. Jeg gjorde mig klar og spiste morgenmad sammen med Helene og Jakob (lillebror og svigerinde) - de var så søde at insistere på at ville følge mig til lufthavnen.

Turen til Bruxelles gik uden problemer. Jeg havde 5 timers ventetid inden afgang til Conakry. Kort tid inden boarding mødte jeg to andre som også var på vej til Mercy Ships, Tone fra Norge og Lydia fra USA. Vi sad ikke sammen i flyet, men det var rart at vide at der var nogen at følges med ved ankomst til Conakry. Ved ankomst (lokal tid 18.55 - Londontid) fik vi hurtigt samlet en gruppe af Mercy Ships folk, som var med samme fly fra Bruxelles. Det første som mødte os da vi stod ud af flyet var en paskontrol, hvor vi også skulle vise et bestemt dokument. Vi blev taget meget venligt imod. Der var dog en kvindelig kontrollør som var meget opsat på at få os til at stå på række, hvilket vi åbenbart ikke var ret gode til. De bokse kontrollørerne sad i var dekoreret med farverige guilander og på væggene var der kunst.

Udenfor lufthavnbygningen blev vi mødt af en lummer varme og nogle folk var skibet som var glade for at se os.Vi blev kørt til skibet i en af de mange jeeps de har. Turen ville tage ca. 10 min hvis der ikke var nogen trafik men tog ca. 30 min da der var mange biler og folk på gaderne. Vi var lidt forfærdede over at se flere flokke af børn inkl ret små børn som krydsede gaderne.

På skibet blev vi introduceret til sikkerhed ombord, fik lidt at spise og blev vist til vores værelser.
Jeg bor på et 6-mandsværelse med 4 (snart 5) andre sygeplejersker. Lindsay fra Canada, Noemie fra Frankrig, Nina fra New Zealand, Lydia fra USA og så får vi en ny bofælle Bianca fra Holland på lørdag. Pånær Noemie er vi her alle for første gang, så det er dejligt at have nogle andreat følges med i alt det nye.
De sidste dage har været propfyldt af indtryk - så meget at det er svært at rumme det hele! (fortsættelse følger - jeg lover at næste indlæg bliver mere spændende!)
Her er lige et par billeder fra den første dag:







Ingen kommentarer:

Send en kommentar